ulvberget

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Helgplaner

Av veronica sundholm - 31 maj 2013 12:40

 


Fixandet uppe i Torpet häromdagen blev inställt. Suck. Jag fick 2-dygns Migrän och det hamrades inuti min skalle i stället för i Torpet.


Men nu åker dottern till in pappa ikväll. Och jag packar kylbag, rena sängkläder och ger mig iväg upp dit så fort jag är "barnfri". Sambon kommer efter jobbet ikväll.


Så hur mycket fixande det blir får vi se. Först och främst blir det "vår/sommarstädning" av kök och kammare, så att man kan sova nysopat. Sedan lär det bli ifärdigställande av halldörren, så att vi kan stänga in värmen i stugan.


För även om det är jättevarm ute, så är det svalt inne i Torpet. Timmerväggar och en rejäl mur från kamin/vedspis sköter det. Så en myspysbrasa blir det nog.


Och hästarna ska förberedas för bete efter helgen. Så nu ska hovar och sånt fixas. 


Det är så mycket jag vill sätta igång med där uppe, så jag blir alldeles lyrisk. Men man får bita sig i läppen och låta allt ta tid...


Är nästan sugen på att avsluta kvällens/morgondagens slit med årets första dopp i den närliggande Granån. Får se hur det blir. Skönt vore det...


Får se om jag lyckas Blogga från mobilen ikväll.


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av veronica sundholm - 2 juni 2013 22:41

Aaaaah! Som jag har målat och mått gott i helgen! Hela jag har sprudlat av fullständig harmoni. Så skönt!   Fick en hel del gjort. Började på Fredagkväll med att måla "klart" spegeldörren i hallen. Och det var inte helt lätt. För vill man ha spik...

Av veronica sundholm - 29 maj 2013 13:35


Aaaah... Solen skiner och det är helt underbart väder ute! Så vad ska man göra en sån här dag? Ja, jag bara längtar tills efter 16-tiden, då jag ska upp till Torpet och fixa.   Visserligen så måste jag nog ta på mig munskydd, om jag ska börja att...

Av veronica sundholm - 28 maj 2013 15:41

      Ni som vet vart jag har mitt Torp, kanske undrar "Varför kalla bloggen för Ulvberget? Vart ligger det?". Jaaa... Jag har döpt lilla stället till det   Och jag tycker att det finns goda skäl för det...   Om man tänker på hur ortsnamn ...

Av veronica sundholm - 27 maj 2013 23:57

Jag kom iväg upp till Torpet efter lite "gnek" i gånjärnen hos omgivningen. För det ska jag säga; Det är fasiken inte lätt att få ihop tid när man en gång till ork...   Dagens "projekt" var TÄNKT att måla i "listerna" i spegeldörren. Samma "blåbä...

Av veronica sundholm - 27 maj 2013 13:27

Nu tänkte jag bjussa på lide bilder, på vad jag fixat med under den sista månaden. Min familj är nog ganska så less på mitt prat om målarfärger, målarfärger och målarfärger...   Ska även passa på att utlysa en VARNING!   VARNING!   Utövar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur firar DU Valborg?
 Hemma. Med familjen.
 Brasa. Grilla. Festa. Raketer...
 Vad då fira?
 Vet inte än...
 Åka runt och kika...
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hästarna

Mående

Rovdjur

Skogen


Ovido - Quiz & Flashcards