ulvberget

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av veronica sundholm - 2 juni 2013 22:41

Aaaaah! Som jag har målat och mått gott i helgen! Hela jag har sprudlat av fullständig harmoni. Så skönt!


Fick en hel del gjort. Började på Fredagkväll med att måla "klart" spegeldörren i hallen. Och det var inte helt lätt. För vill man ha spikraka kanter/linjer mellan färger så rekomenderas man ju att ta "markeringstejp". Sagt och gjort. Men den släppte igenom färg på vissa ställen och kanten fick göras om. Sedan slet den med sig färg när jag tog bort tejpen efter målning. Grrrr....


Förutom en liiiiten fläck, så ser jag nu dörrens utsida som klar!


 

Handtaget och nertill på listen, ska jag "trolla" med en annan dag...

 


Efter att ha donat klart med dörren och städat i stugan, kom Älsklingen upp. Han kom från jobbet vid 23-tiden. Så då grillade vi, såg en skräckis och somnade gott till brasans knaster efter 03-tiden. 

 

Lördagen kan sammanfattas med: Varmt, åska i 4 timmar, måla i...6 timmar. Jag försökte jämna till den vita färg som jag tidigare målat i trappen upp. Konstigt det där, men "samma" färg ger olika nyanser. Beroende på att träpanelen lyser igenom. Så på en del ställen så målades det 2 gånger och andra ställen säkert...4 ggr.

 

Jag målade också uppe i utrymmet ovanför trappen, där jag planerar läs/skrivhörna/bibliotek. Målade först vitt. Tyckte sedan att det såg lite "trist" ut och gick lös med "blåbär-med-mjölk"-färgen.

 

Stod upp och måladedet högsta. Satt på en pinnstol och målade mellanhöjd. Satt på en tegelsten (! man tager vad man haver) och målade längst ner. 

 

Sedan kom jag på att jag gjort bort mig... Trapphuset upp är ju vitt -och ska vara vitt. Men hur gör man med en övergång till en annan färg -på samma vägg?

 

Jag satt länge och kliade mig i mitt dammiga huvud. Tänkte; "Hur skulle Ernst gjort?". Sedan gjorde jag min egna "Ernst"-lösning och målade så här;

 

 

Andra gardiner ska sättas upp. En hylla ska sättas ovanför fönstret. Och så ska det så klart

isoleras i taket invändigt. Gissa om jag blev lycklig när jag upptäckte trägolv under allt rat!!?

 

 

Panelen var bara i tråkig trä förut. Tänk vad lite färg kan göra! Det blev inget bra kort eftersom det är så trångt att knäppa

med kameran. Kunde inte "zooma ut".

 


Jag slutade måla igår kväll när det skymde och blev skumt. Det var svårt att se bra uppe på övervåningen -utan lampa. Så vi kollade en skräckis igen. Myyyys.

 

04.00 vaknade jag av att det prasslade i köket. Det levde om riktigt! Jag tänkte först; "Vad? Spöke?" i min nyvakna nattmössa. Men så vaknade jag till och kom så klart på att det måste vara en mus! Smög in i köket. Ljudet kom från en Ikea-påse med lite Julsaker i. Jag lyfte på en liten kartongbit och fick se denna sötnos!

 

 

Jag sa till den; "Jaa du...passa på att gotta dig i stugvärmen för snart kommer katterna upp hit!".

Släppte sedan ut den vid vedhögen...

 


Nu har jag ont i ryggen, benen, armarna och handlederna. Riktigt sliten efter helgen jobb. Men skönt! Det blev lite gjort i alla fall.

 

Kram kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur firar DU Valborg?
 Hemma. Med familjen.
 Brasa. Grilla. Festa. Raketer...
 Vad då fira?
 Vet inte än...
 Åka runt och kika...
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hästarna

Mående

Rovdjur

Skogen


Skapa flashcards